דירת קבלן ראשון לציון

בפינת רחוב שקט ושליו הממוקם במרכז הישן של ראשון לציון, הכרתי משפחה נהדרת. בבית מתגוררת משפחה עם שני ילדים בוגרים שעוד רגע אורזים את המזוודות ויוצאים לדרך עצמאית. למרות שהדירה לא גדולה, היא מכילה ארבעה חדרי שינה בחלוקה הגיונית אך מיושנת מעט. המבנה כבר ישן בן 50 שנה לפחות, סובל מהזנחה מתמדת ולא מטופל כראוי. המבנה סבל מבעיות חשמל ואינסטלציה קשות במהלך השנים. הדבר ניכר אף במבט חטוף. החלונות הישנים יצרו בעיות באיטום שגרמו לנזילות בלתי פוסקות. לעיתים אף זלגו לתוך הבית.

המטרה הייתה לתקן ולשפץ את הדירה. להפוך אותה לקן משפחתי בשביל המשפחה הנהדרת הזו, תוך התחשבות בכל צורכי הבית. לאחר דיון מעמיק שערכתי עם המתגוררים בבית, הגענו להחלטה שבמסגרת התקציב מוגבל נעדיף להתרכז ב- אמבטיות חדשות ומטבח חדש.

תהליך התכנון, הבדיקות מול הספקים וההזמנות עצמן נעשו תוך כדי תנועה. כך הצלחנו להקדים את הלו"ז שנקבע מראש. השיפוץ בפועל ארך כשבועיים והוא כלל: עבודות קבלן, עבודות פירוק, אינסטלציה, שיפוץ חדרי הרחצה, פירוק והתקנת מטבח חדש, תיקוני חשמל נקודתיים ואביזרים משלימים. השיפוץ היה באחריותי, אני ניהלתי את ההתקשרויות מול בעלי המקצוע והספקים. כמו כן, ניהלתי את התקציב ואת לוחות הזמנים.
אני חייבת לציין שכל מה שתוכנן בוצע בפועל ללא חריגות מהתכנון הראשוני. האמת זה לא מפתיע, תכנון קפדני של הפרויקט עוד לפני שלב הביצוע הוא הסוד להצלחה. בתחום הבניה טעויות עולות לא מעט כסף. כדי להימנע ממצבים לא נעימים רצוי ומומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע.

שיפוץ של בית הוא תהליך מאוד רגשי, מוותרים על הישן ובונים חדש זה לא פשוט להרבה מאיתנו. התהליך הרגשי מועצם פי כמה לי כמעצבת פנים. מאוד חשוב לי להיות נאמנה לסגנון העיצוב שלי, כמו גם לתכנון שנגזר מפרקטיות ופונקציונליות. שום פרט הוא לא מובן מאליו. שיפוץ הבית הזה היה מותנה בהמון אילוצים ושיקולים. הוא דרש תכנון מדויק, תוך התחשבות בכל החלל כיחידה אחת ובתקציב מאוד מוגבל ובלתי מתפשר.

המטבח היה ישן חשוך ואפרורי. הארונות לא פרקטיים בעליל עם מגירות שלא מסוגלות להכיל שום דבר. עומס של אריחים בגוונים כהים חסמו את האור הטבעי הנכנס מבחוץ. מה שטרם לתחושה האפלולית ששררה שם. פירקנו את הכל, לאחר שתכננתי את המטבח בדיוק לפי הצרכים של הלקוח, הוצאנו את התוכניות למכרז נגרים. התקבלו מספר הצעות מחיר ולבסוף נבחר נגר מקצוען.

הצלחתי לחסוך בעלויות הפרויקט כאשר תכננתי את החלוקה הפנימית בארונות ובמגירות המטבח במדויק. זה העניק לי פרקטיות ופונקציונליות, שבאה לידי ביטוי במקומות אחסון רבים יותר, ונוחות מקסימלית בעבודה במטבח. את חיפוי הארונות ציפינו בפורמייקה. חומר זול ועמיד במיוחד אשר ניתן להזמין במגוון גוונים אינסופי. בחרנו בגוון טבעי שמשתלב מצוין עם הגוונים הכללים של הבית. בשני הארונות העליונים (קלאפות) תכננתי דלת זכוכית רחבה.

בחדרי הרחצה לא היססנו, הכל פורק ושופץ מן היסוד. בשני החללים ביצענו עבודות אינסטלציה, ארונות לא מועילים פורקו והוחלפו בארונות מותאמים. האריחים והאמבטיות הישנות הוחלפו לדגמים בהתאמה אישית.

כמעצבת פנים, חוויית עיצוב הבית למשפחה הנהדרת הזו, בתוך כל האילוצים הפכה את התוצאה להתגשמות חלום. עבורם ועבורי כמי שליוותה אותם בכל התהליך. הוקדשה מחשבה עמוקה, כדי להבין איך ניתן להכיל את הצרכים של הדיירים במסגרת המגבלות התקציביות. והתוצאה – נהדרת בכל מובן!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן