מנגנון שינויי דיירים – כיצד עובד המנגנון – שלב אחר שלב

מנגנון שינויי דיירים – כיצד עובד המנגנון – שלב אחר שלב

"שינויי דיירים" הינו כינוי לתהליך נפוץ בעולם הנדל"ן ועיצוב הפנים. המונח מתייחס להבדל שבין מפרט הדירה והדרך בה היא בנויה לפי תכניות הקבלן, לבין החזון הפרטני של כל בעל נכס וההתאמות שהוא מבקש לבצע בדירה אותה רכש. לרוב, דירות קבלן מתוכננות באופן אחיד, עם מפרט ששואף לקלוע למכנה המשותף הרחב ביותר. יש אנשים שמשאירים את הדירה כמו שהיא לאחר שהם רוכשים אותה, אך יש גם כאלו החולמים על עיצוב אחר, בהתאמה אישית ובסגנון מסוים. אם אתם נמנים על הסוג השני, המשיכו לקרוא – המאמר מרכז כל מה שחשוב שתדעו בנושא.

השלב הראשון של שינויי דיירים – פניה למחלקה המתאימה

כשרוכשים דירת קבלן, נוצר תיק דייר ובו מרוכזים החוזה החתום, מפרט הדירה (מספר נקודות החשמל ומיקומן, נקודות גז, סוג האסלות, מידות האריחים ועוד), תכניות מכר (המפרט האדריכלי, כולל מספר החדרים, המחיצות ביניהם, נקודות הנמכה, מיקום מיזוג אוויר, ספרינקלים וכדומה) והדמיות, המשמשות להמחשה בלבד ולרוב אין קשר ממשי ביניהן לבין מראה הדירה בפועל. בנוסף מי שמעוניין לבצע שינויי דיירים בצורה אידיאלית, צריך לפנות אל הקבלן ולבקש זאת במפורש. בשלב הזה, יש לשים לב להיבט אחד חשוב, שיפורט מיד:

ההבדל בין מחלקת שינויים של הקבלן לבין עבודה מול מעצבת פנים

בהרבה מקרים, חברות יזמות וקבלנות כוללות גם מחלקת שינויי דיירים, אליה מפנים דיירים המעוניינים בשינויים והתאמות בדירה. אולם בהרבה מקרים, עדיף לפנות למעצבת פנים לבחירתכם, כזו המתמחה בתחום של עיצוב דירת קבלן והשירות שלה ניתן מתוך אובייקטיביות מוחלטת, שלא קשורה לאינטרסים של הקבלן. חשוב לבחור בסטודיו לעיצוב פנים בעל ניסיון בנושא של שינויי דיירים, כדי לקבל ליווי מקיף לאורך כל התהליך ואת כל המסמכים הדרושים לכם על-מנת לבצע את השינויים. הסטודיו הוא למעשה הצינור המגשר בין הדיירים ושאיפותיהם, לבין הקבלן המבצע. לצינור הזה יש תפקיד חשוב בתהליך, שכן הוא מתבצע תוך מעורבות מלאה של הסטודיו, כולל פגישות פרונטליות, משא ומתן, שליחת תכניות עיצוב ועוד.

 

מנגנון שינויי דיירים – כיצד עובד המנגנון – שלב אחר שלב

השלבים הנוספים בתהליך שינויי דיירים

בשלב הבא, אתם מתנהלים באופן צמוד מול מעצב הפנים, שמייעץ, מלווה ומרכז את כל השינויים שברצונכם לעשות. חשוב לבצע את השלב הזה מול מעצב או מעצבת פנים מנוסים, שיבדקו בדקדקנות כל שינוי שאתם חולמים לעשות בדירה ובמידת הצורך יציעו גם פתרונות יצירתיים לאתגרים שונים שאתם עלולים להיתקל בהם. חשוב לזכור כי שינויי דיירים וגם תהליך של עיצוב דירת קבלן, כרוכים בהשקעה כספית וככל שתשקיעו יותר – כך תוכלו לבצע יותר שינויים. הקבלן לא מקבל החזרים על השינויים מהיזם, אלא יכול רק לבצע אותם בהתאם לבקשתכם ולאישורו. בנוסף, מומלץ לשמור רזרבות כספיות, למקרה בו ההוצאות יהיו גבוהות מכפי ששוער.

עם תכנית השינויים, אתם פונים לקבלן

השלב האחרון לפני ביצוע שינויי דיירים, הוא פגישה עם הקבלן, שלעיתים מתחלקת לכמה פגישות במהלכן מסכמים על השינויים הרצויים וחשוב מכך – על לוחות הזמנים בהם הן יתבצעו. למעשה, לוח הזמנים הינו קריטי ולכן, מומלץ לשלוח את תכניות השינויים לאישור הקבלן, עוד לפני הפגישה הרשמית, כדי שיוכל לאשר אותן. בשלב הבא השינויים יוצאים לדרך וגם פה, חשוב להבין כי מדובר בתהליך בהתאמה אישית. אם אתם זקוקים לשינויים קלים בלבד, העבודה תארך זמן קצר. אך אם אתם מעוניינים בהרבה שינויי דיירים, העבודה תיקח זמן ועלולה לעכב את הכניסה הסופית שלכם לדירה. לכן, מומלץ להתכונן לכך מראש.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן